قانونگذاران آمریکایی قصد دارند پس از سال 2024 ریاست جمهوری پوتین را به رسمیت نشناسند


قانونگذاران آمریکایی قصد دارند پس از سال 2024 ریاست جمهوری پوتین را به رسمیت نشناسند
قانونگذاران آمریکایی قصد دارند پس از سال 2024 ریاست جمهوری پوتین را به رسمیت نشناسند

ایران نیوز 24: دو قانونگذار آمریکایی به دنبال تصویب قطعنامه ای در کنگره آمریکا هستند که بر اساس آن ریاست جمهوری «ولادیمیر پوتین» پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری وی به رسمیت شناخته نشود.

به گزارش اسپوتنیک، استیو کوهن و جو ویلسون، قانونگذاران آمریکایی از قطعنامه پیشنهادی خود رونمایی کردند. بر اساس بیانیه دفتر کوهن، اگر ولادیمیر پوتین پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود در ماه مه 2024 همچنان در قدرت باقی بماند، ایالات متحده مشروعیت او را به رسمیت نمی شناسد. در این بیانیه مدعی شد که حضور پوتین در قدرت پس از سال 2024 غیرقانونی و غیرقانونی خواهد بود.

روسیه پیشتر اظهارات مقامات آمریکایی در مورد انتخابات را تلاشی برای مداخله در روند انتخابات خوانده و نسبت به هرگونه مداخله در انتخابات روسیه به واشنگتن هشدار داده بود. در آوریل 2021، پوتین قانونی را امضا کرد که به رئیس جمهور اجازه می دهد تا بیش از دو دوره در قدرت بماند. این قانون پس از رفراندوم اصلاح قانون اساسی روسیه که با تصویب ۷۷ درصد از مردم روسیه به اجرا گذاشته شد، اجرایی شد. یکی از بندهای اصلاحیه قانون اساسی روسیه مجوز ریاست جمهوری هر فرد برای بیش از دو دوره است.

این قانون به ولادیمیر پوتین اجازه می دهد تا سال 2036 برای ریاست جمهوری روسیه نامزد شود. پوتین بین سال های 2000 تا 2008 دو بار رئیس جمهور روسیه بود. سپس از سال 2012 با تغییر دوره ریاست جمهوری از 4 سال به 6 سال و تا به امروز رئیس جمهور روسیه است. این کشور

* واکنش روسیه به طرح نمایندگان آمریکا برای «به رسمیت نشناختن پوتین»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، کرملین از طرح فرستاده آمریکا علیه رئیس جمهور روسیه انتقاد کرده است. در انتخابات ریاست جمهوری 2024 روسیه، ولادیمیر پوتین دولت آمریکا را مجبور کرد که او را به رسمیت نشناسد. پسکوف گفت: «خبر بد از آن سوی اقیانوس می آید. این یک دخالت آشکار در امور داخلی روسیه است. گفتنی است با تغییرات در قانون اساسی روسیه، پوتین می تواند تا سال 2036 در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.